Friday, June 2, 2017

Majlis Iftar Jabatan Pertanian Malaysia

Majlis Iftar Dan Solat Terawih Jabatan Pertanian 2017


Oleh: ABDUL HADI BIN HJ. MUSTAPA KAMAR
Foto : MOHD FADZLEE BIN BORHAN



Putrajaya, 1 Jun 2017 - Saban tahun di bulan Ramadhan Jabatan Pertanian akan menganjurkan Majlis Tazkirah, Iftar dan Solat Sunat Terawih. Majlis yang seumpama itu telah diadakan di Hotel Palm Garden, IOI Putrajaya, Wilayah Persekutuan . 

Majlis dimulakan dengan sesi tazkirah yang telah disampaikan oleh Ustaz Zainal Arifin Bin Haji Sharbini yang bertajuk Marhaban ya Ramadhan. Di samping tazkirah, satu majlis penyampaian sumbangan ikhlas daripada Koperasi Pegawai-Pegawai Melayu Jabatan Pertanian dan PERPETA kepada wakil pihak Pertubuhan Baitus Sakinah Hidayah telah disempurnakan oleh YBhg. Dato’ Ahmad Zakaria bin Mohamad Sidek, Ketua Pengarah Pertanian Malaysia. 

Majlis ini telah dihadiri kira-kira 400 orang jemputan yang terdiri daripada Pengarah-pengarah Pertanian Negeri, Pengarah-pengarah Bahagian, pegawai-pegawai kanan Jabatan Pertanian, staf Jabatan Pertanian, pelajar-pelajar Institut Pertanian Serdang dan juga anak-anak yatim dari Pertubuhan Baitus Sakinah Hidayah.

Selepas berbuka puasa semua yang hadir mengerjakan solat Maghrib dan seterusnya menunaikan solat Isyak dan kemuncak acara majlis dengan solat sunat Terawih.










No comments:

Post a Comment